vrijdag 15 augustus 2014

Kloska's Wiske, een tas uit Mijn Tas

Een poosje geleden kwam er weer een nieuw tassenboek op de markt: Mijn Tas van blogsters Elisanne en Fynn van elisanna.blogspot.com en fynnch.blogspot.be. Ik schreef er hier al over, wat een leuk boek!
Afgelopen donderdag lekker een dagje vrijgenomen, zodat ik samen met Tialda aan de slag kon gaan met de rode lap leer die ik in januari heb gekocht. Niet met de geel/witte tas van de voorkant (die ga ik hierna maken, de stof heb ik vandaag gehaald, daarover later meer), maar met de 'Wiske':
Ik heb een ruime tas nodig waar ik o.a. mijn bakje salade in mee kan nemen (ja, ik ben gezond bezig), deze leek me erg geschikt en ik houd van deze tas vorm. Rood leer gepakt, waar ik eerder al dit etui en dit tasje van maakte, en toevallig had ik net een mooie lap batik van familie in Indonesie gekregen, een match made in heaven!
Tijdens de gezellige dag kregen we regelmatig hulp van Toby:
Leuk om je eigen hengsels te maken, ze zitten zo in elkaar eigenlijk 
(en handig om te snijden rondom een borrelglaasje):
Zelf piping gemaakt, door het boek Zo Geknipt! ben ik over mijn paspelvrees heen grotendeels. Wel was het nieuw om het zo rond te moeten verwerken, maar als je de instructies achterin het boek volgt, gaat het prima. Een piping voetje is wel handig moet ik zeggen.
Ik ben niet 100% tevreden met de technische uitvoering, er zitten behoorlijk wat foutjes in, maar overall ben ik erg blij met de tas en heb ik 'm vandaag meteen in gebruik genomen!
Ik ga van het weekend de  naden aan de binnenkant nog wel afwerken met zelfgemaakt biaisband, dat staat niet in de werkbeschrijving. Ook heb ik een stevig stukje onderin gedaan, zodat de tas mooier in vorm blijft.

Op naar het volgende project!

7 opmerkingen:

  1. Wat was het weer gezellig en leuk om samen een dag aan onze leren tassen te naaien,,, Het is alleen nog nooit zo stil tussen ons geweest, zo geconcentreerd waren we aan de slag! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat is nog eens een mooie tas. goed gelukt zou ik zeggen. die foutjes komen de volgende keer wel weer.
    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Hier staat ie ook op het verlanglijstje... Tassen van leer, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al zo'n mooie tas geworden! Mooie combi met die batik-stof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tas geworden. Mooi formaat. Heb je binnenin ook vakjes gemaakt? Van foutjes leer je meestal wel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen zakjes dit keer, volgende keer denk ik wel, want de tas is zo groot dat je makkelijk dingen kwijt raakt haha

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!