zondag 27 april 2014

Eerste inktvisje klaar!

Jaja, haken is verslavend en ik heb er weer wat nieuws bij, haha. Op internet zijn diverse initiatieven in omloop om te haken voor couveuse kindjes (ik schreef er hier al eerder over). Op 15 juni gaan we ook samen met zo veel mogelijk CreaPower vrijwilligers aan de slag voor deze initiatieven. (klik hier voor alle informatie). Ik wilde van te voren oefenen, ik heb nog nooit gemeerderd en geminderd met haken, ik wil er toch een beetje gevoel bij krijgen.
Ik gebruikte het patroon voor dun garen van kleine-inktvisjes.eu/de-patronen/. Ik heb het patroon uitgeschreven, want de eerste keer klopte er niet veel van, ik raakte al snel de tel kwijt. Inmiddels heb ik het patroon ook in excel gezet, zodat je het makkelijk kunt printen en kunt afvinken per toer. Erg leuk om zo'n beestje te zien ontstaan!
Lang leve Internet en Youtube, ik vind het altijd handig om iets te zien. In dit geval wilde ik ook even zien hoe je moet minderen (meerderen had ik eerder bekeken, dat ging wel had ik ingeschat). Ik had veel aan dit filmpje:
Ik was een beetje onzeker over mijn tentakels, die krullen niet zo als bij een aantal andere inktvisjes die ik voorbij zie komen. Om raad gevraagd op de Inktvisjes Facebook Groep en ik kreeg al snel de geruststellende melding dat deze ook prima waren.
Het was best ff prutsen af en toe (hoe moet je alles vasthouden en toch spanning op de draad houden omdat je geen gaatjes in het werk mag hebben), maar volgens mij is ie aardig gelukt! Nu nog een leuke naam bedenken en een kaartje erbij schrijven, zodat 'ie gekeurd en gewassen kan worden door een ambassadeur en wellicht naar een kleintje kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!