donderdag 23 januari 2014

Dagje lingerie tekenen

Heerlijk een dag vrijgenomen tussendoor om lingerie te gaan tekenen bij Tialda, samen met Gerwilja. Naast de patroontekenen benodigdheden gingen natuurlijk ook de haakboeken en haakwerken mee, om inspiratie uit te wisselen. Maar ja, daarna toch echt tijd om weer eens lekker met lingerie aan de slag te gaan!
Ik heb nu een goed basispatroon en wilde vandaag een driedelige bh tekenen, zo eentje met zijpand. Ik had mijn (gekochte) Prima Donna bh mee ter voorbeeld, die zit lekker en heeft een mooie vlakverdeling.
Vanuit het basispatroon ga je aan de slag met de vlakverdeling en herverdeel je de stof over de nieuwe patroondelen. Ik teken hier volgens de methode van Bella Hendriks. Na het tekenen maak je een proefmodel van papier, om te zien hoe de cups uiteindelijk worden. Het blijft toch millimeterwerk.
Uiteindelijk heb ik de bovencup van de eerste versie en de ondercup van de tweede versie gecombineerd om tot mijn uiteindelijke patroon te komen. Vanavond maar meteen stofleggen en knippen!

2 opmerkingen:

  1. En nu al bezig met je bh! Ben benieuwd of het lukt zoals we willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een mooie belijning en een fijne. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!