dinsdag 1 januari 2013

Pinspiration: haken (en een lekker recept)

2013 wordt mijn jaar, had ik jullie dat al verteld, haha? 2012 is grotendeels verloren gegaan aan mijn hernia's en zware pijnstillers. Nu ik van de pijn af ben en druk aan het revalideren ben, kan de focus in 2013 heerlijk op creativiteit liggen in alle opzichten. Tijd (nemen) voor mezelf en mijn hobbies!
 
Op de valreep van 2012 ben ik op oudjaarsavond voor het eerst aan het haken geslagen. Tijdens de eerste weken na mijn operatie was ik nog niet fris genoeg om mijn eerste stappen op het haakpad te zetten, maar bolletje en haaknaald lagen wel te wachten.
Op internet is zoveel materiaal te vinden om te leren haken. Zelfs in de hobbywinkel raadde ze aan op Youtube te kijken! Via Pinterest en Google (o.a. Haakles by MiekK) heb ik de nodige sites gevonden. Ik heb inmiddels ook een eigen Pinterest bord gemaakt met haaktutorials en inspiratie: pinterest.com/kloske/diy-tutorials-chrochet-haken/. Als je nog leuke tips/links hebt...
Mijn eerse haakwerkje is niet de moeite waard om hier te tonen, ik ben niet verder gekomen dan losse en vaste steken. Daar eerst nog een keer mee oefenen en dan op naar de stokjes. Uiteindelijk staat er een tas van zpagetti op mijn verlanglijstje...
Oh ja, ik haal veel inspiratie van Pinterest, maar zet er ook het nodige op (Kloske). Van de week een heerlijke recept gepind uit de Allerhande op mijn Online Recipies Bordaardappels/winterpeen/vissticks uit de oven. Echt een aanrader!


P.S. Mijn blog genereert/genereerde in Google Chrome een blokkade ivm mogelijke malware. Controle gaf aan dat dit blog schoon is, Google heeft mijn site inmiddels weer vrijgegeven. In Inter Explorer kreeg je deze melding niet.

6 opmerkingen:

  1. Hij doet het weer! Kan je Blog lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha...leuk Jos ook aan de haak..
    Wij hebben dat vroeger nog op school geleerd, maar jou generatie al niet meer denk ik..Is leuker dan breien vind ik..de 'lossen ketting;' kun je dus al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog wel leren breien, borduren en weven op school en batikken! Haken zat er niet tussen, dus dat heb ik bij deze recht gezet, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben benieuwd hoor naar je eerste werkstuk. Ik heb brei en haakles gehad van mijn grootmoeder, ik kan alleen recht en averecht net als het haken. Succes Jos en fijn hé weer een beetje hobbyen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met deze nieuwe hobby kun je weer jaren vooruit :-).

    Ik heb vroeger wel leren haken op school in de tweede klas, wat een drama zeg. Mijn haakwerk liep steeds vast. Gelukkig is het verder op het creatieve vlak wel goedgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig!!! Ben in de kerstvakantie weer in het haken gaan verdiepen. Ga binnenkort bij mijn moeder in de leer. In mijn jeugd geleerd van een oud tante, maar daarna niks mee gedaan. Dank je voor de site.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!