zaterdag 3 april 2010

Corset!

Vandaag staat weer helemaal in het teken van zelf lingerie maken. Samen met 7 andere dames van het Forum Zelf Lingerie Maken gaan we vandaag en nog een dag in mei aan de slag om samen een corset te maken.
Tijdens het jaren 50 thema op het forum kwamen er ook veel plaatjes van corsetten voorbij en zo raakten we aan de praat met elkaar. Het blijkt dat het niet alleen van mij een lang gekoesterde wens is om eens een mooi corset te maken voor mezelf, inclusief van die rijgveters. We gaan aan de slag met het patroon van Laughing Moon Mercantile. Dit patroon is verkrijgbaar in de maten 32-64, dus iedereen kan er mee uit de voeten.

Today will be all about making my own Victorian corset together with seven other women of the Forum Zelf Lingerie Maken. A long wished for dream comes through in two days! We will use a pattern from Laughing Moon Mercantile.

4 opmerkingen:

  1. Succes ermee!
    Ik heb het patroon ook thuis liggen, de mock up viel een beetje groot, dus heb ik 'm even opzij gelegd. Maar als ik al die andere dingen op mijn to do lijstje gedaan heb, ga ik er wel weer aan beginnen.
    Ben benieuwd hoe jouw versie gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi is zo'n korset! Is heel mooi om te dragen bij mooie jurkjes e.d. Lijkt mij wel moeilijk om te maken... maar jij maakt zulke mooie dingen, die er zo perfect uit zien, dat het vast heel mooi gaat worden!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk plan. ben benieuwd naar de creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, The Boy, vond ik ook mooi. Maar .. toch niet zo overweldigend prachtig als The Bookthief.
    En nu ben ik onderdeel vna je project geworden? Commentaar achterlaten op de blogs van volstrekte vreemden?
    Ik zag trouwens dat je ook meedeed aan het Eloleo-blogproject. Leuk!

    Zeg Jos, ik wilde deze commentaar schrijven bij je andere blog, maar dat lukte niet. Moet je misschien even nakijken. Ik kon het verificatiewoord zien, maar het kadertje waar het in moest, stond onder het pagina-eind.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!