donderdag 14 mei 2009

Kleine tegenslag, little set back, but happy ending!

I had a small set back this evening. I wanted to finish my second bra, drawn according to the method of Bella Hendriks (which I will tell a little more about later on in the sew along) , but it turned out I made a mistake somewhere. My channeling was too short at one side and the wire didn't fit in anymore...The whole idea about the Bella Hendriks method is that you draw from the wire, so there was something seriously wrong!


Luckily I could have a little phone conversation with Tialda, a forum member that introduced me and several other members into the secrets of the Bella method a few weeks ago. We decided I should draw the cups again, since I thought the cups might be a little bit too small for me anyway. I startes drawing again, with the help of my old drawings and a wonderful handout Tialda had made for us. I will start cutting and sewing again tomorrow evening, can't wait!



Beetje balen was het wel vanavond, ik had me er op verheugd om mijn tweede bh volgens de methode van Bella Hendriks af te maken vanavond, blijk ik toch iets echt fout gedaan te hebben. Bij een cup was mijn beugelband te kort, waardoor ik de beugel er niet in kreeg (zie de bovenste foto). Dit is toch wel vrij essentieel, omdat de hele Bella methode geënd is op het tekenen vanuit de beugel!? Daarnaast twijfelde ik ook al een beetje of de cup wel groot genoeg zou zijn. Nu kan het lycra wel het nodige kwijt, maar ik heb toch ook nog een andere bh aangetrokken en kwam tot de conclusie dat ik toch echt 1 tot 1,5 extra ruimte (horizontale bollengte, twee keer woordwaarde, haha) nodig had. Mijn hulplijn ingeschakeld voor overleg, dus met Tialda besproken wat ik het beste kon doen. Ik heb uiteindelijk aan de hand van mooie verzorgde aantekeningen van Tialda van de vorige sessie en mijn vorige tekeningen zelf nieuwe cups getekend (zie foto's boven).

Hoewel ik dus nog geen bh af heb, heb ik toch een tevreden gevoel. Ik ben lekker zelf aan het tekenen geweest en volgens mij begin ik het te snappen! Nu lekker slapen, nog een dag werken en dan morgenavond knippen en van het weekend naaien.



P.S. Ik probeer een half setje op mijn teller te zetten, maar dat lukt niet!? Vind dat dat wel mag, heb toch stof en tijd uit eigen collectie aan deze niet helemaal geslaagde bh besteed (toch)?

2 opmerkingen:

  1. Hoop dat deze bh gaat passen!
    Tuurlijk mag je nu een halve bh er vanaf halen
    We zullen het mee onthouden!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, wat ben je ijverig. Ik ben maar steeds aan het pielen met de bestaande patronen, maar het wil niet erg lukken, helaas, er is steeds wat mis. Op de een of andere manier kan ik me er niet toe zetten om er achter te komen wat het nou exact is dat er mis is, stom hè? En dan ga ik maar weer aan gewone kleding, dat lukt me meestal wel zonder grote problemen. Binnenkort komt wel echt dat rooie hempje er aan, beloofd is beloofd. Maar wie weet, op een dag, gaat het er echt van komen dat ik nog een perfect zittende mooie beha in elkaar zet.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!