donderdag 15 januari 2009

Mijn eerste Dotted Dream

Ik had nog wat stof over van een rok die aan het knippen was en het maken van een Dotted Dream (tas) stond al heel lang op mijn verlanglijstje. De Dotted Dream is een gratis patroon van het Finse patronenblad Ottobre (klik hier voor het patroon en de werkbeschrijving). Op het Sancho forum heb ik al vele inspirerende voorbeelden voorbij zien komen. De tas zit echt zo in elkaar en dit is dan ook het eindresultaat:


Er kwam nog een ouderwetse techniek aan te pas om de hengsels te keren, de pollepel:



Dit smaakt naar meer!! Ik ga de volgende keer het patroon wat vergroten (nu is de tas 22cm hoog en 30cm breed) en 'm afsluiten met een rits. Dit is echt een super basispatroon om mee te varieren en om je restjes stof niet weg te hoeven gooien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!