zaterdag 18 oktober 2008

Reddress

Voor het forum waar ik lid van ben (zelflingeriemaken.yourbb.nl), ben ik samen met een medeforumlid een online activiteit aan het voorbereiden. Elke twee maanden kiezen we op dat forum een thema voor de online activiteit. Wie zin heeft doet mee en maakt een werkstuk (bh,slip, bikini, etc, wat je maar wil). Zo hebben we o.a. het thema zwart/wit gehad. Daar heb ik toen deze bh voor gemaakt, naar een patroon van Syl Design (luxe bh):
Een paar maanden geleden kwam ik al surfend het Reddress initiatief tegen van twee Nederlandse kunstenaars. In 2005 hebben zij een gratis patroon de wereld over gezonden dat iedereen kon maken. Enige voorwaarde was dat het patroon van rode stof gemaakt moest worden. Alle deelnemers hebben foto's gemaakt. Deze zijn verwerkt in een tentoonstelling. De resultaten en meer informatie over dit initiatief zijn te
vinden op www.reddress.nl

't Is een lange aanloop naar waar ik nu eigenlijk mee bezig ben. Als thema voor de online activiteit heb ik voorgesteld iets a la de Reddress actie te gaan doen. Het lijkt me leuk om allemaal hetzelfde patroon in dezelfde kleur te gaan maken. Nu is een bh patroon te bewerkelijk om op maat te maken voor iedereen die mee wil doen. Het wordt waarschijnlijk een hemdje, dat is makkelijker te verspreiden en ook makkelijker op maat aan te passen door de deelnemers, ongeacht de naaiervaring.

In de voorbereiding zitten we nu in de inspiratie-opdoen-fase. Het plan is om een patroon van een hemdje te maken (dat doet mijn mede forumlid), inclusief werk- en aanpasbeschrijving (dat doe ik). Het lijkt me leuk om een hemdje te maken dat je goed kan herkennen, het moet dus een 'special feature' hebben, zodat je meteen ziet dat het een hemdje van onze actie is. Ik ben dus lekker over het net aan het surfen om ideeen op te doen! Wat worden er toch prachtige dingen gemaakt overal!

Heb je zin om mee te doen (de activiteit gaat ergens in 2009 van start), surf dan eens naar het forum en meld je aan! We zijn nu al benieuwd naar de maten van iedereen, zodat we in kunnen schatten in welke range we het patroon moeten tekenen. Het is heel laagdrempelig, dus ook met weinig ervaring kan je straks meedoen! See you there!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!