donderdag 16 oktober 2008

BH hemdje

Al heel lang staat het maken van een bh hemdje op mijn verlanglijstje. Het lijkt me zo heerlijk: de combinatie van een goed zittende bh met tegelijkertijd een warme rug in een. Ik ben eerst maar eens begonnen met een bestaand patroon van een hemdje met beugels er in: O2 van Merckwaerdigh. Zoals wel vaker bij mij gebeurt, ligt dit patroon al een paar maanden geknipt en al te wachten op me.... Beginnen lukt altijd wel, maar dan ga je daarna andere dingen doen en dan ben ik snel afgeleid...

Dit is een eerste verkenning van een zelfgemaakt bh hemdje. Inmiddels heb ik er ook een gekocht in de winkel, om te kijken of het inderdaad zo lekker zit. Wat je in de winkels steeds meer ziet, zijn bh hemdjes met een echte bh sluiting achter:


Soms wordt de sluitig bedekt door het hemdje zelf, zoals je hier kunt zien:

Volgens mij geven deze constructies meer "hou vast", zeker voor zwaardere borsten. Ik ga binnenkort mijn proef maar afronden (foto's volgen hier) en dan ga ik een bestaand bh patroon dat lekker zit verbouwen tot bh hemdje. Ik ben benieuwd!

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt inderdaad dat zo'n hempje met sluiting achter meer steun geeft.

    Ik ben heel benieuwd naar jouw hempje!

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!